Regulamin platformy Finunion 

REGULAMIN PLATFORMY FINUNION
(REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ)

§ 1. [Postanowienia wstępne]

1. Niniejszy Regulamin został sporządzony w oparciu o obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej
Polskiej przepisy prawa i określa zasady oraz warunki korzystania przez Użytkowników z
Platformy Finunion, a także prawa i obowiązki Dostawcy oraz Użytkowników, w tym przede
wszystkim warunki i zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, Usług Kryptowalutowych
oraz zawierania umów
z wykorzystaniem Platformy Finunion.

2. Dostawcą Platformy Finunion jest Finunion Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
w Warszawie (00679) przy ul. Wilcza 51/41, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w
Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000990847, NIP: 5273018094, REGON: 523048565, kapitał zakładowy: 50.000 zł w całości
wpłacony.

3. Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających
z Platformy Finunion, z zastrzeżeniem postanowień skierowanych wyłącznie do Konsumentów
albo wyłącznie do Przedsiębiorców.

4. Każdy ma możliwość zapoznania się nieodpłatnie z treścią Regulaminu przed zawarciem
Umowy. Obowiązująca treść Regulaminu znajduje się w  Aplikacji oraz na Stronie Internetowej.
Na każdorazowe żądanie zainteresowanej osoby skierowane na adres poczty elektronicznej
Dostawcy, Dostawca przekaże treść Regulaminu w odpowiedzi w formacie PDF (dotyczy to
również archiwalnych wersji Regulaminu).

5. Każdy Użytkownik ma obowiązek dokładnie zapoznać się z Regulaminem przed przystąpieniem
do korzystania z Platformy Finunion.

6. Korzystanie z Platformy Finunion może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w
treści niniejszego Regulaminu, przy czym korzystanie z Platformy Finunion oznacza każdą
czynność Użytkownika, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami na niej
zawartymi oraz korzystania z Usług kryptowalutowych.

7. Niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu
art. 8 u.ś.u.d.e.

8. Warunkiem korzystania z Usług jest akceptacja niniejszego Regulaminu.

9. Z Dostawcą można skontaktować się za pośrednictwem:

a. poczty elektronicznej pod adresem: [email protected]
b. aplikacji Telegram, na którym Dostawca figuruje pod nazwą użytkownika:
@finwarsaw.

10. Dostawca wyznaczył punkt kontaktowy przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami
państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: ul. Wilcza 51/41, 00679 Warszawa.
Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez każdego Użytkownika do
bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Dostawcą. Komunikacja może być prowadzona w języku
polskim lub angielskim.

11. Opłaty za korzystanie z Usług wskazane zostały w Załączniku nr 1 do Regulaminu.

§ 2. [Definicje]

1. Na potrzeby niniejszego Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
a. Administrator podmiot będący administratorem w rozumieniu przepisów RODO w
odniesieniu do danych osobowych.
b. Aplikacja aplikacja mobilna o nazwie Finunion, co do której wyłączne prawa
przysługują Dostawcy, służąca do realizacji Usług.
c. Dostawca Finunion Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Warszawie (00679) przy ul. Wilcza 51/41, zarejestrowana w Rejestrze
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem KRS: 0000990847, NIP: 5273018094, REGON: 523048565,
kapitał zakładowy: 50.000 zł w całości wpłacony.
d. FIAT waluty fiducjarne obsługiwane w ramach Platformy Finunion, tj. PLN, EUR i
USD.
e. Platforma Finunion Aplikacja oraz Strona Internetowa, co do których wyłączne
prawa przysługują Dostawcy, służące do realizacji Usług Kryptowalutowych,
świadczonych odpowiednio przez Dostawcę.
f. Kodeks cywilny ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. 1964
Nr 16, poz. 93 ze zm.).
g. Konsument Użytkownik będący osobą fizyczną dokonującą z Dostawcą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a
także osobą fizyczną zawierającą z Dostawcą umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
h. Konto przydzielona danemu Użytkownikowi część Platformy Finunion, za pomocą,
której Użytkownik może dokonywać określonych działań w jej ramach, będąca zbiorem
zasobów, w którym gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje o jego
działaniach w ramach Platformy Finunion.
i. Kryptowaluta cyfrowe odwzorowanie wartości, które nie jest:
i. prawnym środkiem płatniczym emitowanym przez NBP, zagraniczne
banki centralne lub inne organy administracji publicznej,
ii. międzynarodową jednostką rozrachunkową ustanawianą przez
organizację międzynarodową i akceptowaną przez poszczególne kraje
należące do tej organizacji lub z nią współpracujące,
iii. pieniądzem elektronicznym w rozumieniu przepisów u.u.p.,
iv. instrumentem finansowym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r.
o obrocie instrumentami finansowymi,
v. wekslem lub czekiem oraz jest wymienialne w obrocie gospodarczym
na prawne środki płatnicze i akceptowane jako środek wymiany, a także
może być elektronicznie przechowywane lub przeniesione albo może
być przedmiotem handlu elektronicznego
j. KYC (ang. Know Your Customer „Poznaj swojego klienta”) procedura należytej
staranności jaką muszą przeprowadzać instytucje obowiązane do zidentyfikowania
swoich klientów i uzyskania pewnych, odpowiednich oraz trafnych informacji
wymaganych do prowadzenia interesów ze stroną zainteresowaną.
k. Portfel portfel kryptowalutowy jako Usługa świadczona przez Dostawcę, tj.
prowadzony w formie elektronicznej zbiór danych identyfikacyjnych zapewniających
Użytkownikom możliwość korzystania z jednostek Kryptowalut.
l. Prawo autorskie ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach
pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.).
m. Przedsiębiorca Użytkownik będący osobą fizyczną, osobą prawną lub ułomną
osobę prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub
zawodową.
n. Regulamin niniejszy dokument.
o. RODO rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119).
p. Strona Internetowa serwis internetowy Finunion dostępny pod adresem
https://client.finunion.pl/, który umożliwia korzystanie z Usług za pośrednictwem
przeglądarki internetowej.
q. Ustawa AML ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i
finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2018 r., poz. 723 z późn. zm.).
r. U.p.k. ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz.
827 z późn. zm.).
s. U.ś.u.d.e. ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
t. Umowa jakakolwiek umowa zawarta na podstawie lub w związku z niniejszym
Regulaminem i w ramach Platformy Finunion.
u. Usługi wszelkie usługi świadczone za pośrednictwem Platformy Finunion.
v. Usługi Kryptowalutowe usługi świadczone przez Finunion, obejmujące
przechowywanie, wymianę i transfer kryptowalut.
w. Użytkownik osoba korzystająca z Platformy Finunion, która posiada w niej
zarejestrowane Konto.
x. Zlecenie dyspozycja Użytkownika dotycząca wymiany Kryptowaluty na inną
Kryptowalutę, wymiany FIAT na Kryptowalutę lub odwrotnie, składana za
pośrednictwem Platformy Finunion.

2. Wszelkie inne określenia, jeżeli nie zostały one zdefiniowane w niniejszym paragrafie lub w
dalszej części niniejszego Regulaminu, należy rozumieć zgodnie z ich powszechnym
znaczeniem przyjętym w języku polskim.

§ 3. [Ogólne informacje dotyczące funkcjonowania Platformy Finunion i korzystania z niej]

1. Finunion świadczy Usługi w ramach Platformy na rzecz następujących podmiotów:

a. osób fizycznych posiadających pełną zdolność do czynności prawnych, które ukończyły 18
(osiemnasty) rok życia,
b. osób prawnych i innych jednostek posiadających zdolność do czynności prawnych na
podstawie przepisów prawa ich obowiązujących,które to osoby zaakceptowały Regulamin i
przeszłu pozytywnie proces weryfikacji na Platformie.

2. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Platformy Finunion w sposób:

a. niezakłócający jej funkcjonowania,
b. nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz Dostawcy,
c. zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
prawa, w tym w szczególności przepisami dotyczącymi przeciwdziałania praniu
pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, a także postanowieniami Regulaminu i
ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

3. Dostawca dokłada należytych starań w celu zapewnienia dostępności i prawidłowego
funkcjonowania Platformy Finunion. Nie gwarantuje się jednak nieprzerwanej dostępności Usług
i zastrzega się prawo do wprowadzenia przerw technicznych niezbędnych do utrzymania
prawidłowego funkcjonowania Platformy Finunion.

4. Dostawca zastrzega sobie prawo w nagłych i uzasadnionych przypadkach do ograniczenia lub
wyłączenia dostępu do Platformy Finunion w każdym czasie bez uprzedniego powiadomienia
Użytkowników.

5. Dostawca ma prawo do czasowego zawieszenia realizacji odpowiednio Usług
Kryptowalutowych w przypadku konieczności spełnienia wymogów prawnych, w tym przede
wszystkim w zakresie przepisów Ustawy AML.

6. Wymagania sprzętowe i środowiskowe do korzystania z usług na Stronie Internetowej:

a. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
b. dostęp do poczty elektronicznej,
c. przeglądarka internetowa,
d. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.

7. Wymagania sprzętowe i środowiskowe do korzystania z usług w Aplikacji:

a. Dostęp do Sklepu GooglePlay lub AppStore,
b. system Android (w wersji 7.0 lub wyższej) lub iOS (w wersji 13.2 lub wyższej; od
iPhone 7)*,
c. moduł NFC; moduł NFC musi być sprawny, działać w trybie czytnika oraz być
niezakłócony poprzez etui i inne czynniki zewnętrzne,
d. dostęp do Internetu,
e. 120 MB wolnej pamięci urządzenia.

8. Zakazane jest podczas korzystania z Platformy Finunion dostarczanie przez Użytkownika treści
o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za
pośrednictwem formularzy dostępnych w Platformie Finunion.

9. Platforma Finunion nie korzysta w ramach swojego funkcjonowania z automatycznego
podejmowania decyzji. Względnie Serwis może korzystać z profilowania do celów marketingu
bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Serwis nie dotyczą
zawarcia lub odmowy zawarcia umowy, czy też możliwości korzystania z usług elektronicznych.
Efektem korzystania z profilowania może być np. przyznanie danej osobie rabatu, przesłanie jej
kodu rabatowego, przesłanie propozycji produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom
lub preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do
standardowej oferty. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy
będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych warunków i
dokonać zakupu.

§ 4. [Opis Usług]

1. Za pośrednictwem Platformy Finunion, Dostawca świadczy na rzecz Użytkowników następujące
Usługi:

a. założenie oraz utrzymywanie Konta, a następnie umożliwienie Użytkownikowi
korzystania z jego funkcjonalności,
b. przechowywanie Kryptowalut w Portfelu,
c. wymianę Kryptowalut na inne Kryptowaluty,
d. wymianę FIAT na Kryptowaluty,
e. wymianę Kryptowalut na FIAT,
f. utrzymywanie dla Użytkownika Portfela,
g. umożliwienie przeglądania treści udostępnianych na Platformie Finunion,
h. udostępnienie Użytkownikom możliwości przeprowadzenia transakcji,
i. udostępnienie Użytkownikom możliwości kontaktu z Dostawcą,
j. a także usługi powiązane lub wynikające z wymienionych powyżej.
Dostawca nie prowadzi rachunków płatniczych i nie przechowuje środków FIAT; ewentualna
wymiana FIATkrypto jest realizowana wyłącznie za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy on
/offramp, przy czym Dostawca nie staje się stroną umów o świadczenie usług płatniczych.

2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Użytkownikowi i przekazu danych w związku z
korzystaniem
z Platformy Finunion, Dostawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do
stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące
zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.

3. Dostawca podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania Platformy
Finunion. Dostawca odpowiada za funkcjonowanie Usług Kryptowalutowych.

4. Użytkownik powinien poinformować Dostawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach
w funkcjonowaniu Platformy Finunion, które zauważy.

§ 5. [Konto Użytkownika]
1. Każda osoba, która chce korzystać z Usług, musi posiadać Konto na Platformie Finunion.
2. Usługa prowadzenia Konta i umożliwieniu korzystania z jego funkcjonalności dostępna jest po
dokonaniu rejestracji.

3. Rejestracja jest bezpłatna.

4. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na Platformie
Finunion.

5. Warunkami rejestracji Konta na Platformie Finunion są:

a. wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz Politykę prywatności i cookies
(ewentualnie również innych zgód określonych w procesie rejestracji jako
obowiązkowe).
b. podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe,
c. potwierdzenie adresu email z użyciem kodu autoryzacyjnego znajdującego w
wiadomości SMS przesłanej przez Dostawcę na podany w procesie rejestracji
numer telefonu Użytkownika.

6. Logowanie do Konta może zostać dokonane:

a. poprzez wpisanie danych do logowania Użytkownika, tj. numeru telefonu
Użytkownika oraz hasła,
b. a wyłącznie w Aplikacji również z użyciem danych biometrycznych.

7. W przypadku korzystania z Konta przy użyciu nowego urządzenia, Użytkownik musi potwierdzić
logowanie 6cyfrowym kodem przesłany na numer telefonu Użytkownika przypisany do Konta.

8. Użytkownik zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy swoich danych logowania i
nieujawniania ich osobom trzecim (z wyjątkiem osób, które zostały upoważnione przez
Użytkownika będącego Przedsiębiorcą) i przyjmuje do wiadomości, że Użytkownik ponosi
wyłączną odpowiedzialność (wobec Dostawcy i/lub osób trzecich) za wszelką aktywność w
ramach Konta.

9. Jeżeli Użytkownik wie lub podejrzewa, że jakakolwiek nieupoważniona osoba trzecia zna hasło
Użytkownika lub ma dostęp do jego Konta, Użytkownik musi niezwłocznie powiadomić o tym
Dostawcę.

10. Użytkownikom udostępniona została funkcja „Przypomnij hasło”, z której można skorzystać w
razie zapomnienia hasła do logowania. Po wybraniu tej funkcji w oknie logowania, Użytkownik
musi wpisać numer telefonu, z którego użyciem założył Konto w procesie rejestracji, oraz wybrać
funkcję „Zresetuj hasło”. Następnie na numer telefonu Użytkownika przesłana zostaje
wiadomość SMS z kodem umożliwiającym ustanowienie nowego hasła.

11. Dostawca może odmówić́ rejestracji Konta Użytkownika, jak również̇ wypowiedzieć́ Umowę o
świadczenie usługi prowadzenia Konta, w trybie natychmiastowym, jeżeli:

a. cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i
celem funkcjonowania Platformy Finunion;
b. podane przez Użytkownika dane adresowe budzą uzasadnione wątpliwości co do ich
poprawności lub zgodności z prawdą a wątpliwości tych nie udało się usunąć;
c. działalność Użytkownika jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami prawa lub
normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a
także jeśli narusza prawa osób trzecich;
d. Dostawca otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych
danych lub związanej z nimi działalności;
e. Użytkownik dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych do
innych Użytkowników lub do Dostawcy;
f. Użytkownik w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia niniejszego
Regulaminu;
g. Użytkownik korzysta w ramach Platformy Finunion m.in. ze skryptów, aplikacji,
złośliwego oprogramowania, w tym wirusów, botów, robaków, czy innych kodów
komputerowych, plików lub programów, które mają na celu nieautoryzowaną
automatyzację procesów, manipulację danymi lub w inny sposób zakłócanie
prawidłowego funkcjonowania Platformy Finunion.

12. Użytkownik może w każdym czasie wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym Umowę o
świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta i umożliwieniu korzystania z jego
funkcjonalności, poprzez przesłanie Dostawcy żądania usunięcia Konta.

§ 6. [Procedura KYC]

1. Przed przeprowadzeniem jakiejkolwiek transakcji za pośrednictwem Platformy Finunion, każdy
Użytkownik jest zobowiązany do przejścia procedury KYC (ang. Know Your Customer poznaj
swojego Użytkownika), czyli obowiązkowego procesu identyfikacji i weryfikacji tożsamości
Użytkownika.

2. Po dokonaniu Rejestracji Konta, w celu korzystania z Usług, każdemu Użytkownikowi
przydzielane jest indywidualne oznaczenie (zwane w dalszej części Kontem).

3. Każdy Użytkownik może posiadać jedno Konto na Platformie, z uwzględnieniem, że ten sam
numer telefonu może zostać przypisany wyłącznie do jednego konta Użytkownika będącego
osobą fizyczną oraz kont Klientów instytucjonalnych, których jest przedstawicielem.

4. W przypadku zidentyfikowania sytuacji, gdzie jeden numer telefonu jest przypisany do kilku kont
,będących osobami fizycznymi, Finunion może wymagać od każdego takiego Klienta aktualizacji
numeru telefonu przypisanego do każdego z takich Kont. W przypadku niedokonania aktualizacji,
o której mowa w zdaniu poprzednim, w terminie wyznaczonym przez Dostawcę, nie krótszym niż
7 dni, Dostawca jest uprawniony zawiesić świadczenie Usług na rzecz Klienta i zablokować mu
Konto, do czasu dokonania niezbędnej aktualizacji numeru telefonu.

5. W celu uzyskania pełnej funkcjonalności Konta konieczne jest przeprowadzenie identyfikacji
Użytkownika poprzez:

a. w przypadku Użytkownika będącego osobą fizyczną: podanie danych z dokumentu
stwierdzającego tożsamość Użytkownika, w tym podanie jego imienia, nazwiska,
obywatelstwa, a także adresu miejsca zamieszkania, kraju urodzenia, informacji o
rezydenturze podatkowej i oświadczenia w przedmiocie zajmowania eksponowanego
stanowiska politycznego, numeru telefonu, daty urodzenia oraz w przypadku krajów gdzie
będzie to miało zastosowanie indywidualnego numeru identyfikacyjnego (np. PESEL) albo
oświadczenia o nieposiadaniu takiego numeru;
b. w przypadku Użytkownika będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną: przesłanie
skanu odpisu z odpowiedniego Rejestru Handlowego, w którym podmiot jest zarejestrowany,
danych dotyczących prowadzonej działalności gospodarczej, skanu potwierdzenia nadania
numeru identyfikacji podatkowej oraz innych krajowych numerów identyfikacyjnych o ile
dany numer nie został uwidoczniony w odpisie z Rejestru Handlowego, a także danych z
dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby uprawnionej do reprezentacji Użytkownika, w
tym jego imienia, nazwiska, obywatelstwa, a także adresu miejsca zamieszkania, informacji
o rezydenturze podatkowej, kraju urodzenia, informacji o zajmowanym eksponowanym
stanowisku politycznym, numeru telefonu, daty urodzenia oraz indywidualnego numeru
identyfikującego, albo oświadczenia o nieposiadaniu takiego numeru. Użytkownik jest
zobligowany również do podania powyższych informacji dotyczących wszystkich
Beneficjentów Rzeczywistych Użytkownika aż do wskazania osób fizycznych.

6. Ponadto w celu weryfikacji tożsamości, Użytkownik musi przedstawić Dostawcy dokument
stwierdzający tożsamość poprzez przesłanie go w formie zdjęcia poprzez formularz
weryfikacyjny na Platformie. Zdjęcie dokumentu stwierdzającego tożsamość musi spełniać
następujące warunki: jeśli osoba pochodzi z Unii Europejskiej powinien to być krajowy
dokument tożsamości lub paszport, jeśli osoba pochodzi z kraju spoza Unii Europejskiej
należy użyć tylko paszportu, dokument musi być wydany przez instytucję rządową, dane na
dokumencie muszą być wyraźne, wszystkie krawędzie dokumentu muszą być widoczne, żadne
z danych nie mogą być zasłonięte. Plik nie może zawierać żadnych znamion przeróbki cyfrowej
(np. zamalowanie jakiegokolwiek elementu przy użyciu programu graficznego).
7. Potwierdzenie adresu Użytkownika lub osoby reprezentującej Użytkownika bądź Beneficjenta
Rzeczywistego Użytkownika może nastąpić na podstawie zdjęcia w formacie .jpg, lub .png,
wystawionego na Użytkownika, lub wskazaną osobę rachunku (za prąd, wodę, gaz itd.), umowy
z instytucją zaufania publicznego, pisma urzędowego, lub wyciągu bankowego, lub
potwierdzenia przelewu pochodzącego od instytucji finansowej, na których widnieją dane
adresowe Użytkownika, lub wskazanej osoby wraz z imieniem i nazwiskiem, a także datą
sporządzenia, nie starszą niż 3 miesiące.

8. W celu prawidłowej weryfikacji Użytkownika i analizy mającej na celu przeciwdziałanie
nadużyciom finansowym Finunion ma prawo korzystać z otwartych źródeł informacji
dostępnych w Internecie oraz analizy metadanych.

9. Weryfikacja Użytkownika przebiegać będzie kilkuetapowo w zależności od zidentyfikowanego
poziomu ryzyka poprzez weryfikację tożsamości Użytkownika (“Proof of Identity”), weryfikację
adresu Użytkownika (“Proof of Address”) oraz pozostałe informacje o Użytkowniku i pozostałe
oświadczenia Użytkownika (w zakresie polityki AML). Zastrzega się, że w razie niespełnienia
wszystkich etapów weryfikacji (przerwania procesu weryfikacji przez Użytkownika), niektóre
funkcjonalności Platformy mogą zostać ograniczone. Celem korzystania z wszystkich
funkcjonalności, a w szczególności realizacji wypłaty środków poza Platformę, Użytkownik
obowiązany jest do ukończenia pozytywnie wszystkich etapów weryfikacji.

10. W trakcie obowiązywania umowy o świadczenie Usług pomiędzy Finunion a Użytkownikiem, w
przypadku gdy jakiekolwiek dane Użytkownika podane przez niego w trakcie procesu
identyfikacji i weryfikacji przed nawiązaniem relacji biznesowej ulegną zmianie lub dokumenty
przedłożone w trakcie tego procesu stracą ważność, Użytkownik zobowiązany jest do
niezwłocznego poinformowania Dosatwcy o zmianie danych oraz przedstawienia niezbędnych
dokumentów potwierdzających te zmiany lub odpowiednio do przesłania aktualnego
dokumentu, jeśli poprzedni utracił ważność. Brak zaktualizowania danych lub dostarczenia
ważnych dokumentów może spowodować ograniczenie niektórych funkcjonalności Platformy
dla danego Klienta, w tym wyłączenie możliwości dokonywania wpłat i wypłat do czasu
aktualizacji danych, co wynika z obowiązujących Dostawcę przepisów prawa.

11. Jeżeli Użytkownik nie przejdzie procedury KYC pozytywnie, Dostawca może objaśnić
Użytkownikowi jakie błędy popełnił i dopuścić do ponownej weryfikacji danych, z zastrzeżeniem
że brak pozytywnego przejścia procedury KYC dotyczy wyłącznie kwestii technicznych i nie
służy obejściu procesu weryfikacji bądź dostosowania przedkładanych informacji do procesu
weryfikacji, celem jego pozytywnego przejścia.

12. Finunion przestrzega europejskiego i krajowego prawa dotyczącego przeciwdziałania praniu
pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, w szczególności dyrektywy Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2015/849 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu
finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, zmieniającej rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 i uchylającej dyrektywę Parlamentu
Europejskiego i Rady 2005/60/WE oraz dyrektywy Komisji 2006/70/WE (Dz. Urz. UE L 141 z
05.06.2015, str. 73), zmienionej następnie Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2018/843 zmieniająca dyrektywę (UE) 2015/849 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie zapobiegania
wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu oraz
zmieniająca dyrektywy 2009/138/WE i 2013/36/UE. Przystąpienie Klienta do korzystania z
Usług świadczonych przez Dostawcę oznacza akceptację odpowiedniego stosowania
powyższych regulacji.

13. Warunkami rejestracji Konta na Platformie Finunion są:

a. wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz Politykę prywatności i cookies,
b. podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe,
c. przeprowadzenie procedury KYC zgodnie z wymogami Dostawcy,
d. potwierdzenie adresu email z użyciem kodu autoryzacyjnego znajdującego w wiadomości
SMS przesłanej przez Dostawcę na podany w procesie rejestracji numer telefonu
Użytkownika.
14. Dla celów bezpieczeństwa transakcji Dostawca może wymagać od Użytkownika stosowania
dodatkowych metod uwierzytelniania, w tym:

a. silnej autoryzacji (SCA Strong Customer Authentication),
b. weryfikacji transakcji za pomocą kodów SMS lub email,
c. dwuetapowego uwierzytelniania w przypadku dostępu do Konta.

15. Dostawca zastrzega sobie możliwość odmowy Użytkownikowi (lub potencjalnemu
Użytkownikowi):

a. rejestracji Konta (Dostawca),
b. przeprowadzenia transakcji na Zlecenie Użytkownika.

16. Procedura KYC przeprowadzana jest w całości przez zewnętrzny podmiot, tj. Sum and
Substance Ltd. z siedzibą w Wielkiej Brytanii w Londynie, 30 St. Mary Axe EC3A 8BF, numer
spółki: 09688671.

17. Wraz z otrzymaniem potwierdzenia przejścia procesu KYC, o którym mowa powyżej, pomiędzy
Użytkownikiem a Dostawcą zostaje zawarta umowa o świadczenie usług wymiany “onramp”
(FIATcrypto), “offramp” (cryptoFIAT) oraz “cryptocrypto”, polegających na umożliwieniu
Użytkownikowi wymiany środków pieniężnych na Kryptowaluty, oraz wymiany Kryptowaluty na
pozostałe Kryptowaluty dostępne w ramach serwisu, a za pośrednictwem Platformy.

18. Jeżeli Użytkownik wie lub podejrzewa, że jakakolwiek nieupoważniona osoba trzecia zna jego
hasło, ma dostęp do jego Konta lub doszło do nieautoryzowanej transakcji w ramach Platformy
lub z jej wykorzystaniem, Użytkownik musi niezwłocznie powiadomić o tym Dostawcę.

19. Dostawca może odmówić rejestracji Konta Użytkownika, jak również wypowiedzieć Umowę o
świadczenie usługi prowadzenia Konta w trybie natychmiastowym, jeżeli:

a. cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem
funkcjonowania Platformy Finunion,
b. podane przez Użytkownika dane adresowe budzą uzasadnione wątpliwości co do ich
poprawności lub zgodności z prawdą, a wątpliwości tych nie udało się usunąć,
c. działalność Użytkownika jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami prawa lub normami
obyczajowymi,
d. Dostawca otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych
danych lub związanej z nimi działalności,
e. Użytkownik nie przeszedł pozytywnie procedury KYC,

20. Usunięcie Konta, a także wszelkie zmiany w zakresie jego funkcjonowania, mają zastosowanie
do wszelkich Usług zawieranych przez Użytkownika z Dostawcą.


§ 7. [Portfel]

1. Portfel pozwala na przechowywanie, śledzenie, przesyłanie i zarządzanie saldami Kryptowalut.
Dostawca bezpiecznie przechowuje klucze prywatne, które są używane do przetwarzania
transakcji, w kombinacji przechowywania online i offline. W wyniku przyjętych na Platformie
Finunion protokołów bezpieczeństwa może być konieczne pobranie kluczy prywatnych lub
powiązanych informacji z przechowywania offline, aby ułatwić transfery Kryptowalut zgodnie z
instrukcjami Użytkownika, co może opóźnić rozpoczęcie lub zaksięgowanie takich Transferów
Cyfrowych Aktywów.

2. Portfel jest przeznaczony wyłącznie do właściwego użycia obsługiwanych przez Dostawcę w
ramach Platformy Finunion określonych tamże Kryptowalut, a zatem nie jest możliwe użycie
Portfela do przechowywania, wysyłania, żądania lub odbierania Kryptowalut innych niż wskazane
na Platformie Finunion. Dostawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności w związku z jakąkolwiek
próbą użycia Kryptowalut, których Dostawca nie obsługuje.

3. Dostawca może według własnego uznania zakończyć wsparcie dla dowolnej Kryptowaluty. Jeśli
Użytkownik nie sprzeda lub nie prześle poza Platformą Finunion przed zakończeniem wsparcia
danej Kryptowaluty przez Dostawcę, wówczas Dostawca może według własnego uznania usunąć
taką Kryptowalutę z Portfela Użytkownika i zaksięgować odpowiednik rynkowej wartości
Kryptowaluty w Kryptowalucie obsługiwanej przez Platformę, pomniejszony o koszty transakcji,
na Portfelu.

4. O ile nie zaznaczono inaczej na Platformie Finunion lub w Regulaminie, obsługiwane
Kryptowaluty wykluczają wszystkie inne protokoły i/lub funkcjonalności, które uzupełniają lub
współdziałają z obsługiwaną Kryptowalutą. To wykluczenie obejmuje, ale nie ogranicza się do:
metacoinów, kolorowanych monet, łańcuchów bocznych lub innych pochodnych, ulepszonych lub
rozwidlonych protokołów, tokenów lub monet oraz innych funkcjonalności, takich jak staking,
zarządzanie protokołem i/lub jakiejkolwiek funkcjonalności smart kontraktów, które mogą
uzupełniać lub współdziałać z obsługiwaną Kryptowalutą. Nie należy próbować używać Konta
i/lub Portfela do odbioru, żądania, wysyłania, przechowywania lub angażowania się w jakikolwiek
inny rodzaj transakcji lub funkcjonalności związanej z jakimkolwiek takim protokołem, ponieważ
Platforma Finunion nie jest skonfigurowana do wykrywania, zabezpieczania ani przetwarzania
tych transakcji i funkcjonalności. Każda próba transakcji w takich przedmiotach może
spowodować utratę przedmiotu. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty w
zakresie objętym niniejszym ustępem.

5. Dostawca przechowuje wszystkie Kryptowaluty Użytkowników wyłącznie w ramach
zintegrowanego systemu portfeli FinUnion OmniWallet (dalej: OmniWallet).

6. OmniWallet stanowi scentralizowany system zarządzania aktywami cyfrowymi, działający w
oparciu o wielowarstwową infrastrukturę bezpieczeństwa i obsługujący różne protokoły
blockchain w sposób zgodny z ich natywnymi standardami.

7. W związku z tym, że wszystkie środki są utrzymywane w OmniWallet, Dostawca:

a. nie przenosi Kryptowalut na zewnętrzne portfele ani nie przechowuje ich w innych
lokalizacjach poza infrastrukturą OmniWallet;
b. zarządza wszystkimi adresami blockchain przypisanymi do systemu OmniWallet,
zapewniając ich pełną kontrolę i bezpieczeństwo;
c. może dokonywać technicznych operacji wewnętrznych, niezbędnych do obsługi depozytów,
wypłat i konwersji pomiędzy obsługiwanymi protokołami blockchain z zachowaniem zasady,
że środki Użytkownika przez cały czas pozostają w systemie OmniWallet;
d. zapewnia, że wszelkie aktywa są utrzymywane w formach zgodnych z danym protokołem
blockchain, przy pełnej transparentności i możliwości audytu wewnętrznego.

8. Dostawca nie posiada ani nie kontroluje oprogramowania podstawowych protokołów, które
regulują działanie Kryptowalut. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za działanie
podstawowych protokołów i nie gwarantujemy funkcjonalności ani bezpieczeństwa operacji
sieciowych. W szczególności, podstawowe protokoły mogą być poddane nagłym zmianom zasad
operacyjnych (w tym „forkom”). Jakiekolwiek takie zmiany operacyjne mogą znacząco wpłynąć
na dostępność, wartość, funkcjonalność i/lub nazwę Kryptowalut w Portfelu Użytkownika.
Dostawca nie kontroluje czasu ani funkcji tych zmian operacyjnych. Obowiązkiem Użytkownika
jest być świadomym nadchodzących zmian operacyjnych i musisz starannie rozważyć publicznie
dostępne informacje oraz informacje, które mogą być dostarczone przez Dostawcę, przy
podejmowaniu decyzji o dalszym korzystaniu z danej Kryptowaluty. W przypadku jakiejkolwiek
takiej zmiany operacyjnej, Dostawca zastrzega sobie prawo do podjęcia takich kroków, jakie
mogą być konieczne do ochrony bezpieczeństwa i ochrony aktywów przechowywanych w ramach
Platformy Finunion, w tym, bez ograniczeń, tymczasowego zawieszenia operacji dla
zaangażowanych Kryptowalut.

9. Dostawca będzie dążyć do powiadomienia Użytkowników o swojej odpowiedzi na każdą istotną
zmianę operacyjną; jednak takie zmiany są poza kontrolą Dostawcy i mogą wystąpić nawet bez
powiadomienia Dostawcy. Odpowiedź Dostawcy na każdą zmianę operacyjną podlega
wyłącznemu uznaniu Dostawcy i może obejmować decyzję o niewspieraniu nowej Kryptowaluty
lub innych działań.

10. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje ryzyka związane z zmianami operacyjnymi w
protokołach Kryptowalut i zgadza się, że Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za takie zmiany
operacyjne i nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wartości, które możesz ponieść
w wyniku takich zmian zasad operacyjnych. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że
Dostawca ma wyłączne prawo do określenia swojej odpowiedzi na każdą zmianę operacyjną i że
nie ma obowiązku pomocy w obsługiwaniu niewspieranych Kryptowalut lub protokołów. Ponadto
Użytkownik do wiadomości i akceptujesz, że Dostawca nie ma obowiązku wspierać zmian
operacyjnych dla Kryptowalut.

11. Wszystkie Kryptowaluty przechowywane w Portfelu aktywami powierniczymi
przechowywanymi przez Dostawcę na korzyść Użytkownika, co bardziej szczegółowo opisane
zostało poniżej.

§ 8. [Kryptowaluty]

1. Tytuł własności Kryptowalut zawsze pozostaje po stronie Użytkownika i nie przechodzi na
Dostawcę.

2. Kiedy Użytkownik kupuje lub sprzedaje Kryptowaluty na Platformie Finunion, nie kupuje on ich
ani nie sprzedaje od/do Dostawcy. Dostawca funkcjonuje jako pośrednik, działając w imieniu
Użytkownika, aby ułatwić ten zakup lub sprzedaż między danym Użytkownikiem a innymi
Użytkownikami.

3. Użytkownik może nabywać/zbyszczać Kryptowaluty przy użyciu metod udostępnionych w
Platformie (w tym za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy on/offramp). Dostawca nie
prowadzi rachunków płatniczych i nie przechowuje środków FIAT.

4. Dostawca zastrzega sobie prawo do anulowania każdej transakcji związanej z Kryptowalutami
niepotwierdzonej przez Użytkownika w ciągu 5 (pięciu) sekund po wycenie transakcji przez
Dostawcę.

5. Zakupione Kryptowaluty zostaną zdeponowane w wewnętrznym Portfelu Użytkownika w trybie
natychmiastowym. Użytkownik może odtąd sprzedać lub wysłać zakupione Kryptowaluty, gdy
tylko środki zostaną rozliczone do Dostawcy, co zazwyczaj zajmuje do 5 (pięciu) dni roboczych.

6. W przypadku wychodzącego transferu Kryptowalut, tj. z Portfela Użytkownika utrzymywanego na
Platformie Finunion do zewnętrznego portfela (Użytkownika lub osoby trzeciej):

a. takie transfery są wykonywane przez Dostawcę przez Użytkownika, w związku z czym
Użytkownik musi zweryfikować wszystkie informacje dotyczące transakcji przed
wysłaniem Dostawcy instrukcji Dostawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności w
przypadku, gdy Użytkownik wprowadzi nieprawidłowe dane, w tym nie gwarantuje
tożsamości ani wartości otrzymanej przez odbiorcę wychodzącego transferu,
b. transfery takie nie mogą być odwrócone po ich wysłaniu do odpowiedniej sieci
Kryptowalut, chociaż mogą znajdować się w stanie oczekującym i być odpowiednio
oznaczone, podczas gdy transakcja jest przetwarzana przez operatorów sieci
Dostawca nie kontroluje sieci Kryptowalut i nie gwarantuje, że transfer Kryptowalut
zostanie potwierdzony przez sieć.

7. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że kursy wymiany Kryptowalut mogą podlegać istotnym
wahaniom, co może wpływać na wartość nabywanych lub sprzedawanych aktywów cyfrowych.
Wszelkie transakcje są realizowane zgodnie z kursem wymiany obowiązującym w momencie ich
zatwierdzenia przez Użytkownika i nie mogą być wycofane po ich zrealizowaniu.

§ 9. [Usługi Dostawcy]

1. Czynności dokonywane w ramach Platformy Finunion nie stanowią usług płatniczych w
rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, usług bankowych,
pośrednictwa kredytowego, usług inwestycyjnych, doradztwa finansowego ani prowadzenia
rachunków maklerskich. Dostawca nie prowadzi rachunków płatniczych, nie przyjmuje wpłat
gotówki, nie dokonuje wypłat gotówki oraz nie przechowuje środków pieniężnych Użytkowników
(FIAT).

2. Dostawca świadczy wyłącznie usługi dotyczące aktywów kryptowalutowych, w szczególności:

a. założenie i utrzymywanie Konta,
b. udostępnienie i obsługę Portfela dla obsługiwanych Kryptowalut (custody),
c. wymianę Kryptowalatów na inne Kryptowaluty oraz transfer Kryptowalut na adresy zewnętrzne,
d. inne usługi ściśle powiązane z lit. ac, opisane w Regulaminie.
3. Platforma Finunion nie świadczy:

a. usług prowadzenia rachunku płatniczego,
b. usług wymiany walut FIATFIAT,
c. pośrednictwa w płatnościach za towary i usługi (tzw. ości zewnętrzne),
d. rozliczeń gotówkowych.

4. Wszelkie wartości w walutach FIAT prezentowane w Platformie (jeżeli są wyświetlane) mają
wyłącznie charakter informacyjny i służą zobrazowaniu przybliżonej wartości Kryptowalut; nie
stanowią oferty zawarcia umowy w zakresie usług płatniczych ani usługi wymiany FIATFIAT.

5. Użytkownikom zabrania się jakiegokolwiek dalszego pośrednictwa finansowego z
wykorzystaniem Platformy Finunion.

6. Uruchomienie przez Dostawcę nowych usług, które wymagałyby odrębnych zezwoleń lub
statusu regulowanego podmiotu, będzie każdorazowo komunikowane Użytkownikom i objęte
odrębnymi warunkami świadczenia usług.

§ 10. [Zasady składania Zleceń Wymiany]

1. Dostawca umożliwia Użytkownikom składanie Zleceń dotyczących wymiany Kryptowalut na inne
Kryptowaluty oraz wymiany Kryptowalut na waluty FIAT i odwrotnie, zgodnie z poniższą
procedurą:

a. Użytkownik składa Zlecenie poprzez wprowadzenie wymaganych danych w formularzu
Zlecenia na Platformie Finunion, określając rodzaj transakcji, kwotę oraz waluty objęte
wymianą.
b. Użytkownik weryfikuje Zlecenie za pomocą kodu autoryzacyjnego lub innego
mechanizmu uwierzytelnienia udostępnionego w Platformie Finunion.
c. Po zatwierdzeniu Zlecenia Użytkownik otrzymuje na ekranie końcowe warunki
transakcji, w tym kurs wymiany oraz wysokość należnych opłat. Kurs wymiany może
ulegać zmianie do momentu zatwierdzenia Zlecenia przez Użytkownika.
d. Po akceptacji warunków Zlecenia Użytkownik otrzymuje informację o adresie portfela
Kryptowaluty, na który powinien dokonać transferu Kryptowaluty lub informację o
kwocie do otrzymania po zakończeniu wymiany.
e. Użytkownik ma 5 (pięć) minut na przekazanie Kryptowaluty na wskazany adres
portfela; po upływie tego czasu Zlecenie ulega anulowaniu, a kurs wymiany traci
ważność.
f. Po przesłaniu Kryptowaluty transakcja zostaje wpisana do sieci blockchain, a
Użytkownik otrzymuje powiadomienie o jej statusie na adres email lub numer telefonu
powiązany z Kontem. Po potwierdzeniu transakcji w sieci blockchain Użytkownik
otrzymuje końcowe potwierdzenie jej realizacji.
g. Dostawca realizuje Zlecenia niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia z sieci
blockchain i z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz aktualnych warunków
rynkowych.

2. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność danych wprowadzonych w
formularzu Zlecenia. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za realizację Zlecenia na błędne
dane podane przez Użytkownika, w tym niepoprawny adres portfela Kryptowaluty lub
niewłaściwą kwotę transakcji.

3. Po zrealizowaniu Zlecenia Użytkownik otrzymuje potwierdzenie jego wykonania w formie
komunikatu w Platformie Finunion oraz na adres email lub numer telefonu powiązany z Kontem.

4. W zakresie wymiany FIATkrypto Dostawca udostępnia jedynie interfejs do zewnętrznych usług
on/offramp; środki FIAT nie są w żadnym momencie przechowywane przez Dostawcę.

§ 11. [Autorskie prawa majątkowe; licencja; własność intelektualna]

1. Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów znajdujących się na Platformie
Finunion bez pisemnej zgody i wiedzy podmiotów uprawnionych z tytułu praw autorskich. W celu
uzyskania zgody na kopiowanie lub rozpowszechnianie materiałów prezentowanych na
Platformie Finunion, Użytkownik powinien skontaktować się z Dostawcą.

2. Dostawca niniejszym poucza Użytkownika, że naruszenia zakazu, o którym mowa w ustępie
poprzedzającym, może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.

3. Wszelkie prawa do Platformy Finunion, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności
intelektualnej do nazwy Platformy Finunion, domeny internetowej, a także do formularzy,
logotypów itp. należą do Dostawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób
określony i zgodny z Regulaminem. Dotyczy to w szczególności, lecz niewyłącznie,
oprogramowania, nazw handlowych, opisów, znaków towarowych. Jakiekolwiek ich
wykorzystywanie odbywać się może jedynie za uprzednią pisemną zgodą Dostawcy.

4. Korzystanie z Usług lub Usług Kryptowalutowych nie może wykraczać poza zakres określony
Umową wiążącą danego Użytkownika z Dostawcą.

5. Użytkownik nie jest uprawniony do dokonywania jakiejkolwiek modyfikacji Platformy Finunion.
Korzystanie z Platformy Finunion możliwe jest jedynie przy wykorzystaniu i w zakresie, jaki
umożliwiają dostarczone Użytkownikowi w tym celu przez Dostawcę narzędzia programistyczne.

6. Użytkownik nie jest uprawniony do jakiegokolwiek zwielokrotniania, udostępniania osobom
trzecim, opracowywania w całości lub części podobnego systemu przy wykorzystaniu Platformy
Finunion jako wzoru, lub innych czynności naruszających prawa autorskie Dostawcy.

7. Użytkownik nie jest uprawniony, niezależnie od wykorzystanych środków technicznych, do
umożliwienia osobom trzecim korzystania z Platformy Finunion ani też wykorzystywania
Platformy Finunion dla potrzeb osób trzecich.

8. Naruszenie postanowień niniejszego paragrafu przez Użytkownika może skutkować blokadą lub
usunięciem Konta Użytkownika, a także pociągnięciem Użytkownika do odpowiedzialności
cywilnej i/lub karnej.

§ 12. [Odpowiedzialność i zagrożenia]

1. W zakresie odpowiedzialności i ryzyka związanego ze świadczeniem Usług za pośrednictwem
Platformy Finunion, Użytkownik akceptuje, że:

a. sieć blockchain nie posiada centralnego administratora, który nadzoruje lub koryguje przebieg
transakcji,
b. transakcje w sieciach blockchain mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami (np. opłatami
transakcyjnymi gas fee) i opóźnieniami wynikającymi z obciążenia sieci,
c. Dostawca nie odpowiada za brak zgodności sprzętu lub oprogramowania Użytkownika z
wymaganiami Aplikacji lub Strony Internetowej,
d. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub niepowodzenie transferu Kryptowalut
wynikające z funkcjonowania sieci blockchain ani za działanie zewnętrznych portfeli czy innych
systemów podmiotów trzecich,
e. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za wahania wartości Kryptowalut przechowywanych w
Portfelu Użytkownik ponosi pełne ryzyko inwestycyjne i utracone korzyści,
f. Dostawca nie gwarantuje stałego kursu wymiany Kryptowalut na waluty FIAT ani na inne
Kryptowaluty.

2. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za niezawinione działania Użytkownika, w
szczególności za brak zabezpieczenia urządzenia przed wirusami, phishingiem lub innymi
formami ataków cybernetycznych. Dostawca stosuje środki bezpieczeństwa odpowiadające
aktualnym standardom technicznym, jednak nie odpowiada za działania Użytkownika, które
prowadzą do utraty środków.

3. Dostawca zastrzega sobie prawo do czasowej ingerencji w strukturę techniczną Konta w celu
diagnozy lub usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy Finunion.
4. Dostawca może czasowo ograniczyć lub wyłączyć niektóre funkcjonalności Platformy w celu
konserwacji, aktualizacji lub rozwoju usług, po uprzednim poinformowaniu Użytkowników, jeśli
jest to technicznie możliwe.

5. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy Użytkownika, w tym w szczególności przy
dokonywaniu transakcji oraz rejestracji Konta.

6. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za naruszenia praw autorskich lub innych praw osób
trzecich dokonane przez Użytkowników lub inne osoby korzystające z Platformy.

7. Użytkownik kontroluje Kryptowaluty przechowywane w Portfelu. Może je w dowolnym
momencie wycofać na zewnętrzny adres portfela lub dokonać ich wymiany na inne
Kryptowaluty, z zastrzeżeniem obowiązujących procedur i czasów realizacji zleceń.

8. Z przyczyn bezpieczeństwa Dostawca może wstrzymać wykonanie operacji zleconej przez
Użytkownika na czas do 2 dni roboczych, a w uzasadnionych przypadkach zwłaszcza przy
podejrzeniu naruszenia przepisów Ustawy AML lub przepisów podatkowych na okres
dłuższy, po poinformowaniu Użytkownika, jeżeli nie stoi to w sprzeczności z obowiązkami
prawnymi Dostawcy.

9. W przypadku podejrzenia oszustwa, przestępstwa lub naruszenia Regulaminu Dostawca może
zablokować środki na Koncie Użytkownika lub Portfelu na czas nie dłuższy niż 96 godzin. W
tym okresie środki mogą być zabezpieczone przed sprzedażą, wymianą lub wypłatą.

10. Użytkownik nie może cofnąć ani zmienić transakcji zleconej w Portfelu. Dostawca może
zawiesić, opóźnić, przekierować lub anulować transakcję, jeżeli istnieje uzasadnione
podejrzenie naruszenia prawa lub niniejszego Regulaminu.

11. Wszelkie działania Dostawcy opisane w niniejszym paragrafie mają na celu zapewnienie
bezpieczeństwa Platformy Finunion oraz ochronę Użytkowników przed utratą środków lub
nieuprawnionym dostępem.

12. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za rozliczenia podatkowe Użytkowników związane z
korzystaniem z Platformy. Użytkownik jest zobowiązany samodzielnie rozliczać dochody z
transakcji zgodnie z przepisami podatkowymi właściwymi dla jego miejsca zamieszkania lub
prowadzenia działalności gospodarczej.

§ 13. [Odstąpienie od Umowy]

1. Konsument, który zawarł z Dostawcą Umowę na odległość, ma prawo odstąpić od Umowy bez
podawania przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia na zasadach
określonych w niniejszym paragrafie oraz wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta („u.p.k.”).

2. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 u.p.k.,
w szczególności w odniesieniu do umów:

a. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty, jeżeli Dostawca
wykonał usługę w pełni za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego wykonaniu utraci prawo
odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
b. w których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym lub rynku
Kryptowalut, nad którymi Dostawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
c. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, jeżeli Dostawca
rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został
poinformowany, że po rozpoczęciu świadczenia utraci prawo odstąpienia od Umowy, i
przyjął to do wiadomości.

3. Aby odstąpić od Umowy, Konsument musi poinformować Dostawcę o swojej decyzji o
odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.

4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy można złożyć:

a. pisemnie na adres korespondencyjny: ul. Wilcza 51/41, 00679 Warszawa,
b. pocztą elektroniczną na adres email: [email protected],
c. za pośrednictwem komunikatora Telegram, na którym Dostawca figuruje pod nazwą
użytkownika: @finwarsaw.

5. Dostawca potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w terminie 2 dni
roboczych od jego otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia Konsument powinien
skontaktować się z Dostawcą innym kanałem komunikacji.

6. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy wysłanie informacji o odstąpieniu
przed jego upływem.

7. Odstąpienie od Umowy nie powoduje automatycznego przeniesienia lub wypłaty Kryptowalut
przechowywanych w Portfelu. Przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu Konsument
zobowiązany jest do wypłaty lub przeniesienia wszystkich posiadanych Kryptowalut na
zewnętrzny adres Portfela. W przypadku braku takiej wypłaty Dostawca może dokonać zwrotu
w innej formie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i możliwościami technicznymi.

8. Zwrot Kryptowalut w wyniku odstąpienia od Umowy zostanie dokonany w terminie do 1 dnia
roboczego od dnia skutecznego złożenia oświadczenia o odstąpieniu, pod warunkiem że
Konsument wcześniej dostarczył wszystkie niezbędne informacje techniczne niezbędne do
realizacji zwrotu. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z
niedostarczenia wymaganych danych lub przyczyn leżących po stronie sieci blockchain.

§ 14. [Reklamacje]

1. Dostawca jest zobowiązany do świadczenia Usług zgodnie z zawartą Umową oraz
postanowieniami niniejszego Regulaminu. Dostawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za
Usługi związane z obsługą i wymianą Kryptowalut oraz funkcjonowaniem Platformy Finunion.

2. Użytkownikowi przysługuje prawo złożenia reklamacji dotyczącej działania Platformy Finunion
lub jakości świadczonych Usług. W razie stwierdzenia wad usług Dostawca ponosi wobec
Konsumenta odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, w tym w
szczególności z tytułu rękojmi.

3. W odniesieniu do Przedsiębiorców odpowiedzialność Dostawcy, w tym z tytułu rękojmi, jest
wyłączona w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez przepisy prawa.

4. Reklamacje można składać:

a. pisemnie na adres korespondencyjny: ul. Wilcza 51/41, 00679 Warszawa,
b. pocztą elektroniczną na adres email: [email protected],
c. za pośrednictwem komunikatora Telegram, na którym Dostawca figuruje pod nazwą
użytkownika: @finwarsaw.

5. Reklamacja powinna zawierać:

a. imię i nazwisko lub nazwę Użytkownika,
b. dane kontaktowe (adres email lub numer telefonu),
c. opis reklamacji oraz treść żądania Użytkownika,
d. w przypadku problemów technicznych z Platformą Finunion:
i. rodzaj niezrealizowanej Usługi,
ii. przybliżoną datę i godzinę zdarzenia,
iii. nazwę i model urządzenia, wersję systemu operacyjnego oraz wersję Aplikacji (jeśli dotyczy).

6. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Dostawcę w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej
złożenia.

7. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, które uniemożliwiają rozpatrzenie reklamacji w
terminie wskazanym w ust. 6 (np. gdy wymagane są dodatkowe analizy techniczne), Dostawca:

a. poinformuje Użytkownika o przyczynach opóźnienia,
b. wskaże okoliczności, które muszą zostać ustalone w celu rozpatrzenia sprawy,
c. określi nowy termin udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy jednak niż 60 dni roboczych od dnia
otrzymania reklamacji.

8. W przypadku niedotrzymania terminów określonych w ust. 6 lub ust. 7 lit. c), reklamację uznaje
się za rozpatrzoną zgodnie z wolą Użytkownika.

9. Odpowiedź na reklamację powinna zawierać w szczególności:
a. uzasadnienie faktyczne i prawne, chyba że reklamacja została rozpatrzona zgodnie z wolą
Użytkownika,
b. imię i nazwisko osoby udzielającej odpowiedzi wraz z jej stanowiskiem służbowym,
c. określenie terminu, w którym roszczenie Użytkownika zostanie zrealizowane (nie dłuższego
niż 30 dni od dnia sporządzenia odpowiedzi).

10. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji odpowiedź powinna zawierać również pouczenie o
możliwości:

a. skorzystania z instytucji mediacji albo sądu polubownego,
b. wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego, ze wskazaniem właściwego sądu i
podmiotu, który powinien być pozwany.

11. Konsument ma prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. Może to uczynić w szczególności:

a. poprzez mediację lub sądownictwo polubowne,
b. korzystając z platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR) dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr,
c. korzystając z pomocy właściwego miejscowo powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów.

Prawo to nie przysługuje Przedsiębiorcom.

12. W przypadku reklamacji złożonych przez Przedsiębiorcę brak odpowiedzi w terminie, o którym
mowa w ust. 6 lub 7, oznacza odmowę uznania reklamacji.

13. W sytuacji, gdy w wyniku rozpatrzenia reklamacji Użytkownik odstąpi od Umowy, zwrot
ewentualnych środków lub aktywów cyfrowych następuje w sposób określony w § 13
Regulaminu.

§ 15. [Dane osobowe / Polityka prywatności]

1. Dostawca dokłada należytej staranności w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu
bezpieczeństwa teleinformatycznego Platformy Finunion, w tym ochrony danych Użytkowników
przed utratą, nieuprawnionym dostępem lub modyfikacją.

2. Z uwagi na specyfikę technologii informatycznych mogą w przyszłości zostać ujawnione nowe
podatności lub zagrożenia bezpieczeństwa. Dostawca zaleca Użytkownikom regularne
aktualizowanie Aplikacji do najnowszej wersji oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
publikowanych przez Dostawcę w komunikatach lub w Polityce Bezpieczeństwa.

3. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Finunion Sp. z o.o.z siedzibą w
Warszawie, ul. Wilcza 51/41, 00679 Warszawa, adres email do kontaktu w sprawach ochrony
danych: [email protected].

4. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Dostawcę, w tym cele, podstawy
prawne, okresy przechowywania i prawa osób, których dane dotyczą, określa Polityka
Prywatności, dostępna w Aplikacji oraz na stronie internetowej: https://finunion.pl/polityka
prywatnosci.

§ 16. [Zmiany Regulaminu]

1. Dostawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany treści Regulaminu w każdym czasie,
z zastrzeżeniem, że zmiany nie działają ze skutkiem wstecznym oraz nie mogą ograniczać praw
nabytych przez Użytkowników przed wejściem w życie nowych postanowień Regulaminu.

2. Zmiany Regulaminu są podawane do wiadomości publicznej poprzez publikację stosownego
komunikatu w Aplikacji oraz na Stronie Internetowej, a także w miarę możliwości w formie
wiadomości email przesyłanej na przypisane do Kont Użytkowników adresy email.

3. Informacja o planowanych zmianach, ich treści i zakresie jest publikowana nie później niż 14 dni
przed wejściem ich w życie, z wyjątkiem przypadków opisanych w ust. 5 poniżej.

4. W przypadku niewyrażenia przez Użytkownika sprzeciwu wobec wprowadzanych zmian w
terminie 14 dni od ich ogłoszenia, uznaje się, że wyraził on zgodę na zmianę Regulaminu.
Użytkownik ma prawo, przed wejściem w życie zmian, zgłosić sprzeciw wobec ich
wprowadzenia, co skutkuje rozwiązaniem Umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W
takim przypadku Umowa wygasa z dniem poprzedzającym wejście w życie nowej wersji
Regulaminu.

5. Dostawca może wprowadzić zmiany Regulaminu w trybie natychmiastowym, jeżeli zachodzą
ważne przyczyny, w szczególności:

a. konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
b. wydanie przez sąd lub organ administracji decyzji skutkującej koniecznością zmiany Regulaminu,
c. zmiana przepisów prawnych w zakresie działalności prowadzonej przez Dostawcę,
d. poprawa bezpieczeństwa, funkcjonalności lub poziomu ochrony danych osobowych,
e. rozszerzenie, ulepszenie lub modyfikacja funkcjonalności Platformy Finunion.

6. Usługi, których realizacja została rozpoczęta przed wejściem w życie zmian Regulaminu,
realizowane są na zasadach dotychczasowych, o ile nowe zasady nie są dla Użytkownika
korzystniejsze.

7. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od daty ich publikacji na Platformie
Finunion, chyba że z przepisów prawa lub charakteru zmiany wynika konieczność ich
wcześniejszego wejścia w życie.

§ 17. [Postanowienia końcowe]

1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 8 października 2025 roku. Archiwalne wersje
Regulaminu są dostępne na żądanie Użytkownika oraz w Aplikacji i na Stronie Internetowej.

2. Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu oraz wszelkich stosunków prawnych pomiędzy
Dostawcą a Użytkownikiem jest prawo polskie.

3. Wszelkie spory wynikające z Umów zawartych za pośrednictwem Platformy Finunion będą
rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Dostawcy.

4. Ustęp 3 nie ma zastosowania do Konsumentów w ich przypadku właściwość sądu ustalana
jest zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.

5. Dostawca informuje, że Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne
są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną konsumentów oraz
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: www.uokik.gov.pl.

6. Konsument może również:

a. zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia
15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej,
b. złożyć wniosek o mediację do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
c. skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej zajmującej się ochroną konsumentów,
d. złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy ODR dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Załącznik nr 1

TABELA OPŁAT
No. Rodzaj czynności Wysokość opłaty
1. Otwarcie konta użytkownika 0 PLN
2. Opłata za prowadzenie konta użytkownika 0 PLN
3. Potwierdzenie wykonania transakcji w wersji elektronicznej 0 PLN
4. Zablokowanie oraz odblokowanie dostępu do serwisu 0 PLN
5. Depozyt

(wpłata na konto)

0 PLN
6. Wymiana Fiat-to-Fiat 0 PLN
7. Wymiana Fiat-to-Crypto

(prowizja pobierana w USD lub równowartość w EUR, PLN, USDC)

1,5%
8. Wymiana Crypto-to-Fiat 1%
9. Wymiana Crypto-to-Crypto 0.2%

 

Zacznij zarządzać swoimi
finansami z aplikacją mobilną FinUnion!

Modal image
Finunion in App Store
Finunion in App Store

Rozpocznij w przeglądarce

pl en
cookie

Ta strona wykorzystuje pliki cookie i usługi do gromadzenia danych technicznych od odwiedzających (adres IP, lokalizacja itp.) w celu zapewnienia prawidłowego działania i poprawy jakości usług. Kontynuując korzystanie z naszej strony, automatycznie wyrażasz zgodę na stosowanie tych technologii.